یگانه
 
 


خرداد 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    





جستجو



Random photo
فیش حقوقی امام علیه السلام

 



سلام
به هواپیمای ماه مبارک رمضان داریم نزدیک می شویم ارام ارام ساکها را ببندیم گذرنامه ها را چک کنیم مهر ویزا حتما خورده باشد تا از پرواز جا نمانیم هنوز چند روزی فرصت داریم

شماره پرواز✈️1437هجری

مقصد ما به سوی مغفرت و رضایت خداست.
مدت زمان پرواز 30روز میباشد.

ودر طول روز 15 تا16 ساعت پرواز✈️ خواهیم کرد افطار و سحر با انواع غذا های متنوع پذیرایی می شوید.

☝️در طول پرواز ، گناه کردن ، غیبت و،،، ممنوع میباشد.

از مسافرین محترم خواهشمندیم کمربند ایمان و پرهیزگاری خود را در طول پرواز بسته نگه دارند
خلبان پرواز قرآن کریم

همه فرشتگان سفر خوشی را برای شما آرزومند هستند
❤️با آروزی موفقیت شما مسافران عزیز همراه با صبر و تقوی تا إن شاء الله به سلامت به مقصد که همان رضایت خداوند باشد برسیم.
میزبان این سفر و میهمانی بزرگ
خداوند است

پیشاپیش ماه رمضان مبارک
التماس دعای فراوان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[چهارشنبه 1396-03-03] [ 11:43:00 ق.ظ ]




بدون هیچ هزینه ای فرش و موکتتان را برق بیاندازید

✔️ لکه قهوه و چای
یکی از اصلی‌ترین دلایل آلودگی فرش‌ها بوده و می‌توانید با ریختن مقداری ماء الشعیر برروی سطح لکه به سادگی اثر چای و قهوه را از روی آن پاک کنید. ممکن است تا پاک شدن کامل لکه مجبور شوید چندین بار ریختن ماء اشعیر و کشیدن دستمال مرطوب بر روی فرش این کار را انجام دهید، اما از نتیجه شگفت زده می‌شوید.

✔️ لکه‌های قدیمی و سمج
این لکه‌ها به سختی پاک می‌شوند و هرچه از زمان تشکیل آن‌ها بگذرد سخت‌تر پاک می‌شوند، برای تمییز کردن و لکه زدایی از فرش و کفپوش می‌توانید از مقداری محلول آمونیاک استفاده کنید و با ریختن آن بر سطح موضع و اجازه دادن برای خشک شدن و پاک کردن توسط اسفنج مرطوب و دوباره شستشو با آمونیاک لکه‌ها را به طور کامل از بین ببرید.

✔️ رنگ نقاشی کودکان، آبمیوه و لکه سبزیجات
هیچ جای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید تنها با ترکیب سرکه سفید و مقداری آب و صرف وقت و حوصله این لکه‌ها را پاک کنید مشروط براینکه نگذارید لکه‌ها کهنه شود و به محض ایجاد لکه آن را پاک کنید.

✔️ لکه جوهر و روغن روی فرش
گریه نکنید و نگران نباشید تنها مقداری شیر روی سطح بریزید و اجازه ندهید لکه جوهر و شیر بیشتر پخش شود به سادگی پس از چند ساعت جوهر و روغن جذب شیر شده و می‌توانید با تکرار این کار به تدریج لک جوهر را از بین ببرید، همچنین از ترکیب شیر و آرد ذرت هم می‌توانید برای پاک کردن روغن استفاده کنید، زیرا آرد ذرت چربی را به خود جذب می‌کند.

✔️ لکه‌های وسیع و پهناور
این لکه‌ها را نیز می‌توانید با استفاده از ریختن پودر بوراکس بر روی موضع و پس از صرف مدتی جارو کشیدن کامل فرش از بین ببرید. بوراکس همچنین دارای خاصیت تمییز کنندگی و جلا دهندگی به سطوح است و می‌تواند بافت‌های به هم چسبیده فرش را باز کند و آن را مانند روزهای اول نو و تازه کند.

✔️ لکه رنگ مو، لاک ناخن و سایر محصولات آرایشی
این لکه‌ها بسیار سمج هستند و باید با استفاده از محلول رنگ بردار آن‌ها را پاک کنید تا اثر آن بر روی فرش باقی نماند.

✔️ لکه آدامس و سقز
این لکه‌ها یک کابوس ترسناک برای فرش و کفپوش است، اما با قرار دادن مقداری یخ برروی آدامس می‌توانید آن را نرم کنید و بعد با احتیاط با استفاده چاقو آدامس و هر شی چسبناک را از روی فرش و کفپوش جدا کنید.

✔️ لکه‌های جامد و سخت که به فرش چسبیده اند
همیشه استفاده از دستمال و اسفنج برای پاک کردن لکه‌ها کارساز نیست و برخی اوقات می‌توانید از یک مسواک نرم به همراه ترکیب سرکه و آب برای پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید وبه راحتی حتی لکه‌های خمیری و جامد را از بین ببرید.

✔️ محلول باورنکردنی برای پاک کردن اکثر لکه‌ها
استفاده از محلول سرکه و نمک سفید یا سرکه و پودر ذرت برای پاک کردن بسیاری از لکه‌ها معجزه می‌کند و بدون آسیب به بافت فرش یا کفپوش لکه را از بین می‌برد. برای از بین بردن بوی سرکه از فرش می‌توانید چندین بار با دستمال نم دار سطح را پاک کنید یا فرش را در مجاورت نور خورشید قرار دهید تا بو کاملاً از بین برود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:40:00 ق.ظ ]




آماده سازی کاخ سفید برای بازگشت ترامپ از سفر حج
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:32:00 ق.ظ ]




حاکمی کشوری را اشغال کرد به وزیر خود گفت قوانینی تنظیم کن تا پدر این ملتو در بیاریم!
فردای آن روز وزیر نزد شاه آمد و قوانین را خواند…
۱. مالیات ۳ برابر فعلی
۲. حقوق ربع عرف بقیه کشورها
۳. شاه صاحب جان و مال همه مردم است
۴. آروغ زدن ممنوع !
شاه گفت : بند چهارم چه معنی دارد ؟!
وزیر : بند چهارم سوپاپ اطمینان است ، بعدا متوجه معنی آن خواهید شد !

وزرا قوانین را اعلام کردند ملت گفتند این که جان و مال ما از آن شاه باشد توجیه دارد چون ایشان صاحب قدرت است ؛ ولی یعنی چه نتوانیم آروغ بزنیم !؟
مردم برای اینکه از امر شاه نافرمانی کرده باشند در کوچه و پس کوچه آروغ می زدند و می گریختند، جلسات شبانه آروغ برگزار میکردند و هر گاه آروغ می زدند احساس میکردند که کاری سیاسی انجام میدهند ! ماموران هم مدام در حال دستگیری افراد آروغ زن!! بودند و گاهی به منازل و رستورانها یورش میبردند و آروغ زنها را دستگیر میکردند…!
روزی شاه به وزیر گفت الان معنی سوپاپ اطمینانی که گفتی را میفهمم ! چون باعث شده که هیچکس به ۳ قانون اول توجهی نکند !

این داستان آروغ زدن حکایت شعار آزادی ای است که دولت برای جوانان گذاشته… یعنی شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول اختلاس…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:31:00 ق.ظ ]




امیر کبیر
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:29:00 ق.ظ ]




متاسفم
متاسفم
متاسفم برای مادرانی که غم از دست دادن آنتن ماهواره هایشان به غم بیکاری فرزندانشان اولویت داشت.
متاسفم برای زنانی که غم سنگینی حجابشان به خیانت مردانشان ارجحیت داشت.
متاسفم برای کارگری که غم چشمان هوسرانش به غم از دست دادن شغلش ارجحیت داشت.
متاسفم برای بزرگانی که منافع شخصیشان به منافع مردم ارجحیت داشت.
متاسفم برای دخترانی که غم از دست دادن نجابتشان به غم زندگی سالم ارجحیت داشت.
و متاسفم برای خودم که همیشه فکر میکردم دین به دنیا فروشان فقط در زمان مولایمان امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)بودند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:29:00 ق.ظ ]




از بین ۲ گزینه‌ی
۱. “آزادی ، رفع حصر ، ربنای شجریان ، وعده ۴۰ساله ، برجام”
و
۲. “رسیدگی به محرومان ، مبارزه با فساد ، اشتغال ، حمایت از تولید داخل”

گزینه ۱ رو انتخاب کردین

لطفا از رهبری توقع حل مشکلاتی که به آنها اهمیت نمیدهید نداشته باشید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:26:00 ق.ظ ]




حدیث عشق

امام حسن علیه السلام:

از اخلاق خوب مؤمن این است که اگر از دست کسی عصبانی شود به او ظلم نمیکند
نزهه الناظر ،و تنبیه الخاطر ص 76

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:21:00 ق.ظ ]




امام باقر(علیه السلام):

هر كس داراى سه صفت باشد، خداوند براى او خانه اى در بهشت مى سازد:
1 ـ يتيم را پناه دهد
2 ـ به ضعيف رحم كند
3 ـ به پدر و مادر مهر بورزد

بحارالأنوار، 75/20

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:21:00 ق.ظ ]




ميگن با سخنراني دیروز ترامپ در عربستان شرايط داره وخيم ميشه و احتمالا جنگ ميشه
امت حزب الله ضمن تبريك به حسن روحاني
آرزو كرد كه دولت بتواند به همراه عزيزاني كه ديروز تو پارتي هاي خيابوني با هم رقصيدن و به فرماندهي سردارانی چون
حميد فرخ نژاد ، فاطمه گودرزي ، مهناز افشار ، اميرحسين مدرس ، اميرمهدي ژوله و رضا عطاران و ساير بازيگران در جبهه ها حضور يافته و در راه آرمان خود بجنگند
سپاه و بسيج و خانواده هاي شهدا و ساير امت حزب الله ميخوان استراحت كنن
با ربناي شجريان و رمز عملیات هم علي بركت الله!

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:29:00 ق.ظ ]




حاج اسماعیل دولابی میفرماید: ظاهرا میگوییم آقا می آید ولی در حقیقت ما به خدمت حضرت میرویم. ما به پشت دیوار دنیا رفتیم و گم شدیم، باید از پشت دیوار بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بودند. امام زمان گم و غائب نشده است. ما گم و غائب شده ایم.
مصباح الهُدی ص ۳۱۹

از حضرت فاطمه روایت شده که پیامبر اکرم فرمودند: امام همچون کعبه است که (مردم) باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید.
بحار الانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۳

تا ما نخواهیم، او نمی آید…
کافیست از خودمان شروع کنیم…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:26:00 ق.ظ ]




کلام مولا

امیرالمومنین علی علیه السلام:

یاری خدا به تناسب تلاش آدمی می‌رسد.

شرح نهج البلاغه، حکمت۱۳۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:24:00 ق.ظ ]




سوم خرداد   روز آزاد سازی خرمشهر را گرامی می داریم
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:02:00 ق.ظ ]




صلوات
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:32:00 ق.ظ ]




انسان های بی صفت

کجایند “بی صفت ها” و “نانجیب هایی” که رئیسی را بابت مبارزه با تروریسم ، جنایتکار خطاب میکردند و برای یک مشت رأی شرافت خود را فروختند تا صرفا منافقین هم روسری بنفش سرشان کنند؟!

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:25:00 ق.ظ ]




جای تامل
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:19:00 ق.ظ ]




حدیث روز

امام صادق( ع): كسى كه بدون بينش و آگاهى عمل كند، چون كسى است كه در بيراهه رود. او هر چه بيشتر بشتابد دورتر مى شود.

ميزان الحكمه جلد8 ص883

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:16:00 ق.ظ ]




عکسی که یک روزنامه روسی در مورد قدرت ایران در مقابل عربستان منتشر کرده؛

دمش گرم!

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:14:00 ق.ظ ]




1- جهل + فقر = جُرم
2- جهل + ثروت = فساد
3- جهل + آزادی = هرج و مرج
4- جهل + قدرت = استبداد
5- جهل + دين = تروریسم

حال به جای جهل، علم بگذار.
بنگر علم با وضعيتهاى متفاوت زندگى چه میکند

1- علم + فقر = قناعت
2- علم + ثروت = نوآوری
3- علم + آزادی = خوشبختی
4- علم + قدرت = عدالت
5- علم + دين = استقامت

این یک قانون است
تو قانون مدار باش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:08:00 ق.ظ ]




دعای آخر ماه شعبان
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:05:00 ق.ظ ]




خانواده

صحنه ای بی نظیر، از تلاش والدین برای نجات جوجه

این عکس، بنام “خانواده” نامگذاری شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:01:00 ق.ظ ]




این روزها خبرهای موثقی مبنی بر تخلفات گسترده و سازمان‌یافته در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به وفور دست به دست می‌شود.

نیروهای انقلابی منتظرند اقدام قاطع شورای محترم نگهبان در صیانت از آراء، و دستگاه قضاء را در محاکمهٔ متخلفین شاهد باشند.

فقط یک نکته را فراموش نکنیم
همه می‌دانیم که امام خامنه‌ای عزیز، بر سر آراء مردم با هیچ کس تعارف ندارند و معامله نمی‌کنند.

اما حواسمان باشد فصل‌الخطاب، تصمیم حضرتش است.
یادمان به هشدار آیت الله ناصری باشد؛
که چند ماه پیش از انتخابات فرمودند:
به زودی اتفاقاتی می‌افتد،
هرچه شد از مقام معظم رهبری جدا نشوید

از الآن با خودمان تکرار کنیم تا با گوشت و خون‌مان عجین شود…
مبادا وَساوِس خناثان و شیاطین، سر بزنگاه دل‌مان را به تردید بیندازد…

هر اتفاقی که بیفتد،
ما حرفمان همان است که امام‌مان بفرمایند…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:01:00 ق.ظ ]




روزی یکی از اساتید یک داستان واقعی را تعریف کرد: روزی از یک کوچه می گذشتم، دیدم، دو دختر در حالی که نفس می زدند با خجالت و ترس، کنار تیر برق، به دیوار چسبیده و پنهان شده اند. کمی که از دخترها دور شدم، دو پسر را دیدم که به دنبال چیزی یا کسی می گردند، فهمیدم بدنبال همان دخترها هستند، به سمت دخترها برگشتم، سلام کردم و یکی از دخترها با آرامی و خجالت جواب سلامم را داد. گفتم: سوال دارم، همان دختر خانم که جواب سلام را داده بود،گفت: بفرمایید، گفتم: اگه پول خرد زمین بیفتد، ارزش زیادی ندارد، کسی آن را بر نمی دارد و زیر پا می گذارند، اسکناس با ارزش را در جیب و کیف نگه میدارند، پول با ارزش و زیاد چند میلیونی را در بانک یا گاو صندوق نگه می دارند، شما چند می ارزید؟ اگر به اندازه پول خورد می ارزید، خود را به زیر دست و پای پسرها بیندازید، اگر به اندازه اسکناس می ارزید، بیشتر مواظب خود باشید، و اگر میلیونها می ارزید، به خانه بروید! آن دو با خوشحالی و خنده در حالی که روسری خود را مرتب می کردنند، تشکر کردند و به راه افتادند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:00:00 ق.ظ ]




. هواپرستى را نیز باید از موانع مهم ذکر دانست .

اگر گفته مى شود که دنیا پرستى با خدا پرستى در تضاد است و دل بستگى به دنیا باعث غفلت از یاد خدا مى گردد. بدان معنا نیست که انسان دست از کار و تلاش و فعالیت بکشد و به وظایف شخصى و اجتماعى خود نپردازد و لذایذ و نعمت هاى دنیا را بر خود حرام کند. آنچه مورد نکوهش و موجب غفلت است محبت و دل بستگى به دنیا است . انجام وظایف و تأمین نیازهاى مادى و دنیوى و کار و تلاش ، با دل بستگى ، عشق و شیفتگى به دنیا متفاوت است . تأمین نیازمندى ها و روزى حلال و اداره زندگى و کار و تلاش ‍ از وظایفى است که خداوند براى انسان واجب کرده است . از این رو به عنوان اطاعت و امتثال امر خداوند، در آن زمینه ها نیز باید تلاش کنیم.
به علاوه ، کار و تلاش موجب حفظ عزت و کرامت جامعه اسلامى در برابر کفار، و استقلال و عدم وابستگى به بیگانگان مى گردد. مگر امیر مؤ منان علیه السلام کار نمى کرد؟ آن حضرت به دست خود قنات ها، چاه هاى آب و نخلستان هاى فراوانى احیا کردند و آنها را وقف فقرا نمودند.
براى رسیدن به مقام ذکر واقعى ، انسان باید سعى کند دل بسته پست و مقام نگردد و اگر کسى را شایسته تر از خود یافت که بهتر بتواند با جامعه خدمت کند، به نفع او از پست و مقام خود کنار رود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:58:00 ق.ظ ]




آرزوهاى دراز

قرآن در این باره مى فرماید: «نذَرْهُمْ یَأْكُلُواْ وَیَتَمَتَّعُواْ وَیُلْهِهِمُ الأَمَلُ فَسَوْفَ یَعْلَمُونَ »6 بگذارشان تا بخورند و بر خوردار شوند و آرزوها سرگرمشان کند، پس به زودى خواهند دانست
خداوند براى بشر مواهب و نیروهایى قرار داده که اگر به جا و درست مورد استفاده قرار گیرند، مى توانند در راه تأمین رفاه مادى و تکامل معنوى و روحى انسان به کار آیند و دنیا و آخرت او را آباد سازند. اما متأسفانه بشر غالبا از این امکانات استفاده نا به جا مى کند و با افراط و تفریط ها آنچه را باید در خدمت تعالى خویش قرار دهد، در مسیر سقوط مادى و معنوى خود به کار مى گیرد. از جمله این ویژگى ها آرزو کردن است که اگر به نحو معقول و منطقى و با آینده نگرى باشد، نه تنها مفید، بلکه لازم است . اما وقتى این عامل از حد بگذرد و به صورت آرزوهاى دور و دراز در آید، عامل بدبختى و غفلت مى گردد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:58:00 ق.ظ ]




4. تسلط شیطان بر انسان نیز از موانع مهم ذکر به شمار مى آید.
خداوند در این باره مى فرماید: «اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ …»5؛ شیطان بر آنان چیره شده و خدا را از یادشان برده است .
کلمه استحوذ به معناى تسلط کامل شیطان بر شخص است ، به گونه اى که گویا اختیار از او سلب شود. این حالت وقتى براى کسى پیش مى آید که با آگاهى و اراده خود مدت ها در گناه و انحراف غرق گردد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:58:00 ق.ظ ]




از دیگر موانع ذکر، دوستان گم راه هستند. در قرآن در این باره مى خوانیم .
«یَا وَیْلَتَى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا لَقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءنِی وَكَانَ الشَّیْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا» 4؛ واى بر من ، کاش فلانى را دوست خود نگرفته بودم . او بود که مرا به گمراهى کشانید پس از آن که نزد قرآن به من رسیده بود، و شیطان همیشه خوار کننده انسان بوده است .
بدون شک یکى از عوامل مؤ ثر در شکل گیرى شخصیت انسان هم نشینان و دوستان او هستند. معاشرت با افراد منحرف ، و رفتار و سخنان آنان در ذهن و روح و رفتار فرد اثر مى گذارد و معمولا این تغییر چنان آرام و تدریجى است که شخص متوجه آن نمى شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:57:00 ق.ظ ]




. یکى دیگر از موانع ذکر ظاهر بینى و جدى نگرفتن حیات است .
قرآن کریم در این باره مى فرماید .
یَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِّنَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ ؛ 3 از زندگى دنیا ظاهرى مى شناسند، و حال آن که از آخرت غافلند.
انسان مؤ من جهان هستى را مخلوق خدایى حکیم و آگاه مى داند و بر این اساس از کنار هیچ موضوعى ، هر چند کوچک ، به سادگى نمى گذرد و در مواجهه با هر چیزى به یاد آفریدگار حکیم مى افتد. اما فرد بى ایمان حیات را پدیده اى اتفاقى و حوادث جهان را امورى تصادفى مى بیند و مرگ را نهایت این جهان مى نگرد. او تنها به ظواهر زندگى دنیا توجه دارد و از سرانجام کار غافل است .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:56:00 ق.ظ ]




1.از جمله موانع ذکر(یاد خدا)، رفاه زدگى و توجه افراطى به دنیا است . خداى متعال در این باره مى فرماید:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُلْهِکمْ أَمْوَالُکمْ وَلَا أَوْلَادُکمْ عَن ذِکرِ اللَّهِ وَمَن یَفْعَلْ ذَلِک فَأُوْلَئِک هُمُ الْخَاسِرُونَ ؛1 اى کسانى که ایمان آورده‏اید، [زنهار] اموال شما و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نگرداند، و هر کس چنین کند، آنان خود زیانکارانند.
گرایش به توحید، خدا پرستى و توجه به پروردگار، امرى فطرى است . از آغاز شکفتگى نیروى عقل ، یکى از اندیشه هایى که فکر انسان را به خود مشغول مى دارد همین است که آفریدگار خود را بشناسد و با این حال و با همه کوشش هاى پیامبران الهى ، گروه اندکى راه فطرت و عقل سلیم را بر مى گزینند و در هر عصرى معمولا تعداد گمراهان بیشتر است . خداوند با اشاره به همین حقیقت مى فرماید: قلیلا ما تذکرون ؛ 2 چه اندک پند مى گیرند.
بر این اساس ، خداوند تأثیر گرایش هاى مادى و دنیوى را در جلوگیرى از توجه بیش از حد به اموال و اولاد، روح انسان را آلوده مى سازد و صفا و جلاى آن را از بین مى برد. غفلت از یاد خدا باعث مى گردد که انسان از هدف اصلى حیات باز بماند و به مسایلى که به همین حیات محدود و چند روزه دنیوى مربوط مى شود و تباهى جاودان را در پى دارد مشغول گردد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:55:00 ق.ظ ]




(ذكر كثیر) به معنی واقعی كلمه یعنی (توجّه با تمام وجود به خداوند) نه تنها با زبان و لقلقه‌ لسان ، بلکه ذكر كثیری كه در همه اعمال انسان پرتو افكن باشد و نور و روشنایی بر آنها بپاشد.

در همه حال یاد خدا بودن
به این ترتیب قرآن همه‌ مؤمنان را موظف می‌كند كه در همه حال به یاد خدا باشید :
1ـ به هنگام عبادت یاد او كنید و حضور قلب و اخلاص داشته باشید.
2ـ به هنگام حضور صحنه‌‌های گناه یاد او كنید و چشم بپوشید و یا اگر لغزشی روی داد توبه كنید و به راه حق باز گردید.
3ـ هنگام نعمت یاد او كنید و شكرگزار باشید.
4ـ به هنگام بلا و مصیبت یاد او كنید و صبور و شكیبا باشید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:54:00 ق.ظ ]




ذکر و یاد خدای متعال در صورتی که تداوم پیدا کرده و از حوزه و دائره لفظ، عبور و با روح و روان انسان، عجین شود، آثار گرانبهایی را، به دنبال خواهد داشت که به صورت اجمال مرور می شود:
۱) رعایت احکام الهی
اولین اثری که یاد خدای متعال، به همراه دارد، تقید و پایبندی انسان ذاکر، نسبت به دستورات الهی و رعایت حلال و حرام خداوند است.
در واقع، ذکر خدای متعال، باعث می شود انسان، نعمت های الهی و اجر و پاداشی را که به بندگان صالح و درستکار، وعده داده شده، به یاد آورد و برای رسیدن به آن، تلاش مضاعف نموده، و پذیرش مشکلات بندگی، برایش آسان شود.
←← عمل به احکام به وسیله تقویت ایمان
از سوی دیگر به واسطه تقویت ایمان، اراده ذاکر در جهت رعایت احکام و دستورات الهی، برای نجات و رهایی از آتش جهنم که برای انسان های متخلف، وعده داده شده، قوی تر خواهد شد؛ لذا قرآن می فرماید: «مؤمنان کسانی هستند که هر گاه نام خدا برده شود، دلهایشان، ترسان می گردد و هنگامی که آیات او بر آن ها خوانده می شود، ایمانشان افزون تر می گردد.»
←← ذکر خدا از تکالیف سخت
امام صادق(ع) می فرماید: «از جمله سخت ترین تکالیف الهی درباره بندگان، سه چیز است… سومی، یاد خدا است، منظور از یاد خدا این نیست که انسان، سبحان الله و الحمدلله را تکرار نماید، مقصود این است که شخص آن چنان باشد که تا با کار حرامی مواجه شد، یاد خدا که همواره در دلش هست، جلو او را بگیرد.»
آن حضرت درباره آیه «ولذکر الله اکبر» نیز می فرمایند: «منظور به یاد خدا بودن در هنگام رو برو شدن با حلال و حرام خدا است».

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:54:00 ق.ظ ]




ذکر، دارای مراتب مختلفی است که از ذکر لفظی شروع و تا انقطاع کامل و رسیدن به قرب حق، ادامه پیدا می کند.

← ذکر لفظی
اولین مرتبه ذکر، ذکر لفظی است که انسان با تکرار الفاظ و اذکار مخصوصی، یاد و نام خدای متعال را بر زبان جاری نموده و در حین ذکر لفظی، زبان را از اعمال و گناهانی چون: غیبت، تهمت، دروغ و… باز می دارد و زمینه رسیدن به مراحل بالاتر را فراهم می سازد.

← ذکر معنوی
مرحله دوم، مرحله ذکر معنوی است؛ انسان ذاکر در این مرحله، علاوه بر جاری نمودن الفاظ، به معانی و مفاهیم بلند آن نیز توجه دارد.

← ذکر قلبی
مرحله سوم، ذکر قلبی است. در این مرحله یاد و نام خدای قادر مطلق، از کانون قلب انسان ذاکر، جریان و سریان پیدا نموده، روح و روان او را صیقل می دهد.

← ذکر حضوری
مرحله چهارم که عالی ترین مرحله ذکر به شمار می رود آن است که بندگان خاص خداوند در تمام لحظات زندگی، اعمال، رفتار، گفتار و افکار و خویش را در محضر حق تعالی، احساس می کنند؛ به گونه ای که لحظه ای غفلت از خدا را گناه می دانند.
در چنین حالتی، انسان ذاکر، تمام وجودش را از عشق به حق لبریز و خود را به منبع انوار الهی، متصل می بیند و امور مادی و غیرخدایی را به کلی فراموش می کنند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:53:00 ق.ظ ]




1- «ذکر»، یعنی یادکردن، خواه با زبان باشد، یا با قلب یا با هر دو، بعد از نسیان باشد، یا بعد از ادامه ذکر.
2-منظور از ذکر، تنها ذکر زبانی نیست، گرچه ذکر زبانی هم ذکر بوده در مکتب اسلام دارای اهمیّت است، لکن مقصود حقیقی از ذکر خدا، رسیدن به درجه‌ای از ایمان و اعتقاد است، که انسان بر اثر آن، پیوسته خود را زیر نظر خدا دانسته، و در نهان و آشکار، او را شاهد و ناظر اعمالش بداند و از زشتی‌ها دوری گزیده و وظایف خود را برابر او انجام دهد. به عبارت دیگر، حقیقت ذکر، توجه قلبی به خداوند متعال است که در اعمال انسان پرتو افکند.
ذکر عبارت است از یاد خدا در همه احوال و پیشامدها و توجه به حضور در محضر الهی و او را حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار خویش دانستن و این که هیچ امری بر او پوشیده نمی‌ماند. از این رو، هنگام رو به رو شدن با تکالیف واجب به یاد خدا بوده، آن‌ها را انجام دهد و هنگام رو به رو شدن با محرمات و معاصی از خدا غافل نباشد، و از انجام آن پرهیز نماید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:53:00 ق.ظ ]




امروزه دنیای ما با اضطرابها ،پریشانی ها ،نگرانیهای مختلفی روبرواست و علوم امروزی نتوانستند اضطرابها و نگرانیها رارا درمان قطعی کنند. چرا که این بیماری ها ،نشانه بیماری های روحی بشر است . و روح یک پدیده الهی و معنوی است.»«قُل الرُوحُ مِن اَمرِ ربِّ»(اسرا،85) پس برای معالجه و درمان آن باید به یک طبیب روح یعنی اله جل جلاله که خالق ماست و با دردهای روحی ما آشناست مراجعه کنیم و از نسخه ی الهی کمک بگیریم تا درمان شویم.

خداوند می فرماید: «الا بِذکر الله تَطمَئِنُّ القلوب»(رعد،28) دلها با ذکر الله آرام می گیرد.

برکت،لذت و شیرینی و آرامشی که در نام پاک الله تعالی جل جلاله موجود است ،بر کسی که چند روز این نام مقدس را ورد زبان و حرز جان خود کرده است بر کسی پوشیده نیست.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:52:00 ق.ظ ]




همه ما همانطور که مکلفیم که خودمان را حفظ کنیم و خارج کنیم از ظلمت به نور، مکلف هستیم که دیگران را هم همین طور دعوت کنیم. هر مقدار که می توانیم. شما نباید بگویید که خوب، من که خطیب نیستم، من که اهل منبر نیستم، من که اهل محراب نیستم. شما اهل این هستید که در خانواده تان با آن پسرتان و با آن دخترتان و با آن عیالتان، با آن کسی که رفیق شما هست، می توانید که حرف را بزنید.
همین مقدار شما مکلفید. اگر انسان دید معصیت خدا می شود، باید جلویش را بگیرد. نگذارد معصیت خدا بشود.
امام خمینی؛ ۲ دی ۱۳۵۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:52:00 ق.ظ ]




در روایتی که مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار، جلد ‏94، صفحه 73 آورده است، امام رضا (ع) در جمعه آخر ماه مبارک شعبان خطاب به اباصلت اعمالی را که برای آماده شدن و استقبال از ماه مبارک رمضان شایسته است انسان آن را انجام دهد، چنین برشمرده است:

1. زیاد دعا کردن َ (أَکْثِرْ مِنَ الدُّعَاءِ).
2. زیاد استغفار کردن (وَ الِاسْتِغْفَارِ).
3. زیاد تلاوت قرآن کردن (فَاسْتَقْبِلِ الشَّهْرَ بِالْقُرْآن‏).
4. توبه از گناهان (وَ تُبْ إِلَى اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِکَ).

طبق روایت امام رضا(ع) چهار عمل مذکور باعث می شود انسان با اخلاص وارد ماه مبارک رمضان شود.
5. ادای تمام امانت¬هایی که به گردن انسان است (َ لَا تَدَعَنَّ أَمَانَةً فِی عُنُقِکَ إِلَّا أَدَّیْتَهَا)
6. بیرون ریختن تمام کینه هایی که از مومنین در قلب انسان وجود دارد (وَ لَا فِی قَلْبِکَ حِقْداً عَلَى مُؤْمِنٍ إِلَّا نَزَعْتَه‏)
7. ریشه کن کردن گناهان از دل (وَ لَا ذَنْباً أَنْتَ مُرْتَکِبُهُ إِلَّا قَلَعْتَ عَنْهُ)
8. تقوای الهی پیشه کردن (وَ اتَّقِ اللَّهَ)
9. توکل بر خدا در امور پنهان و آشکار (وَ تَوَکَّلْ عَلَیْهِ فِی سِرِّ أَمْرِکَ وَ عَلَانِیَتِهِ)
10. زیاد خواندن این دعا: اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:50:00 ق.ظ ]




1اين سند همان‌طور كه از مقدمه‌اش پيداست در واقع يك عهدنامه است براى برنامه‌هاى آموزشى و اقتصادى و اجتماعى و غير آن، در پانزده سال در جهان. يعنى عده‌اى نشسته‌اند براى مردم دنيا تصميم گرفته‌اند كه فرهنگ سكولار غرب را در همه جا پياده كنند و به گفته خودشان، هدفشان دگرگون ساختن جهان ماست.

سؤال اين است آيا ما بايد بنشينيم تا ديگران درباره 15 سال، تمام شئون زندگى ما (توجه داشته باشيد سند مخصوص آموزش نيست به همه مسائل حتى محيط زيست و مسائل اقتصادى و غير آن نظر دارد) تصميم بگيرند و ما هم با اينكه مى‌توانيم آن را نپذيريم، چون صورت تخيير دارد آن را بپذيريم و قبول كنيم. با اينكه براى تحوّل آموزشى و ساير امور كشور خودمان برنامه داريم. آيا اين پيروى، پذيرش نظام سلطه و قیومیت دیگران نيست.
2مهم اين است كه وقتى اين سند را پذيرفتيم بايد گزارش سالانه تمام اين امور را به آن‌ها بدهيم. يعنى آن‌ها مثلاً 120 سؤال درباره مسائل مختلف درباره تمام شئون كشور ما مطرح مى‌كنند و می گویند پاسخگو باشيد. اگر پاسخ دروغ بگوييم واويلا، اگر راست بگوييم از تمام شئون كشور ما باخبر مى‌شوند (جاسوسی آشکار). فراموش نكنيد كه از متولّیان اصلى اين سند يونسكو است كه بخش فرهنگى سازمان ملل است و هميشه دولت‌هاى سلطه‌گر جاسوس‌هايى در آن داشته و دارند، مانند ساير نهادهاى جهانى.

3آقايان مى‌گويند ما هنگام پذيرش اين سند زير آن نوشته‌ايم ما تا آنجا اين سند را قبول داريم كه با فرهنگ و مذهب ما سازگار باشد، راست مى‌گويند اين را نوشته‌اند و در نامه‌اى كه به امضاء سه وزير نوشته شده، خدمت مقام معظم رهبرى ارسال داشته‌اند و رونوشت آن نامه را نيز براى ما فرستاده‌اند؛ ولى به اين نكته گويا توجه نفرموده‌اند كه تنظيم كنندگان اين سند معتقدند استثناء و شروطى كه در ذيل آن نوشته مى‌شود تا آنجا اعتبار دارد كه با روح اين سند مخالفت نداشته باشد؛ درست نظير آنچه ما در باب شرايط ضمن العقد مى‌گوييم كه اگر شرط برخلاف مقتضاى عقد باشد پذيرفته نيست. مسلّماً آنها مى‌گويند اينكه شرط كرده‌ايد برخلاف مذهب و فرهنگ و نظام شما نباشد اين برخلاف روح اين سند است. اين سند آزادى كامل براى همه جنسيت‌ها مى‌خواهد و براى همه مذاهب. بنابراين اين ملاحظه و شرط شما پذيرفته نيست. در نتيجه معيار همان متن سند است منهاى حاشيه‌ها.

4الفاظى در اين سند بكار برده شده كه معنى آن را آن‌ها بر طبق اصطلاح خودشان تفسير مى‌كنند، مثلاً واژه خانواده، آن‌ها معتقدند خانواده هم خانواده‌هاى معمولى را در بر مى‌گيرد، هم خانواده‌هاى همجنس‌گرا را. يا واژه خشونت، كه بسيارى از عقايد و افعال مذهبى، را به نظر آن‌ها شامل مى‌شود. آنها سپاه و بسیج ما را مصداق خشونت می دانند.

5اين سؤال براى همه مطرح است كه چرا اين سند بى‌سر و صدا به آموزش و پرورش داده شد و چندين كارگروه براى اجراى آن در آموزش و پرورش انتخاب شدند و گفته مى‌شود در بعضى از جاها نيز به اجرا درآمده. متولى اصلى اين گونه اسناد شوراى عالى انقلاب فرهنگى است، ما با اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى صحبت كرديم كه آيا اين سند را به شما داده‌اند و بررسى و تصويب كرده‌ايد؟ گفتند: ابدا، چنين چيزى نبوده. بعلاوه چرا مجلس و بالاتر از آن رهبر انقلاب را در جريان نگذاشتند؟ اين سؤالى است كه جواب آن آسان نيست.

6در اين سند درباره كمك به كودكان و پايان دادن فقر در همه اشكال آن و در همه جا تصريح شده، از جمله در هدف 2 از اهداف هفده گانه مى‌خوانيم پايان دادن به گرسنگى، تامين امنيت غذايى و تغذيه بهتر و توسعه كشاورزى پايدار.

تصويب كنندگان اين سند در اين دو سال كه از عمر آن مى‌گذرد، كدام قدم براى محروميت زدايى از كودكان گرسنه يمن برداشته‌اند. كودكانى كه گرفتار بيمارى وبا و كمبود دارو و تغذيه هستند و چگونه نتوانستند گامى براى محاصرۀ اقتصادى يمن و غزّه بردارند تا مردم اين مناطق بتوانند از تغذيه سالمى برخوردار باشند. چه كمكى به ويرانى‌هاى سوريه و عراق كردند. اگر هدف دگرگون ساختن جهان است كه تيتر اين سند مى‌باشد، چه قدمى براى دگرگونى در اين دو سال برداشتند؟ آيا اين‌ها دليل بر آن نيست كه هدف اصلى چيز ديگرى است. بنابراين بايد اعتراف كرد كه اين سند برخلاف ظاهر پاره‌اى از قسمت‌هاى آن دامى است حساب شده براى ملت‌هاى جهان كه آن‌ها را در زير سلطه خود درآورند و فرهنگ و مذهب آن‌ها را دگرگون سازند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:49:00 ق.ظ ]




1هدف از بيان اين مطالب خداى ناكرده، جسارت به كسى نيست، بلكه بيان توضيحاتى است درباره سند 2030 تا ملت عزيز ما و مسؤولين محترم وظيفه خود را درباره آن بدانند.

2اينكه قبلاً به سراغ آن نرفتم، نخواستم فضاى شيرين انتخابات پرشور و امن و امان تحت تأثير واقع شود.

3قضاوت‌هاى ما مربوط به خود اين سند است و آنچه كه در فضاهاى مجازى منتشر کرده و نسبت داده اند مورد نظر ما نيست.
نخست به سراغ تاريخچه اين سند مى‌رويم.

در اولين مادّه آن كه به عنوان مقدمه است مى‌خوانيم: ما رؤساى دولت‌ها و كشورها و نمايندگان عالى رتبه كه به مناسبت هفتادمين سالروز تاسيس سازمان ملل متحد از 25 تا 27 سپتامبر 2015 در مقرّ آن در نيويورك گرد هم آمده‌ايم، در مورد اهداف جديدى براى توسعه پايدار توافق كرديم (یعنی تعهد کرده ایم).

در ماده 2 مى‌گويد ما به نيابت از مردمى كه به آن‌ها خدمت مى‌كنيم در مورد مجموعه‌اى از اهداف جامع، فراگير و مردم محور جهانى و دگرگون كننده تصميمى تاريخى اتخاذ كرده‌ايم، سپس اضافه مى‌كند ما متعهد مى‌شويم كه براى تحقق كامل اين دستور تا سال 2030 (15 سال ديگر) بدون وقفه تلاش كنيم.

اين سند داراى 59 بند و 17 هدف است كه بسيارى از آن اهداف زيبا و انسانی است وليكن مجموع آن تثبيت نظام سلطه است.

در هدف چهارم و پنجم مى‌خوانيم: تضمين آموزش با كيفيت برابر و فراگير و ترويج فرصت‌هاى يادگيرى مادام العمر براى همه و دست‌يابى به تساوى جنسيتى و توانمندسازى همه زنان و دختران.

در اصل هشتم از اصول پنجاه‌ و نه گانه اين سند مى‌خوانيم: ما به جهانى مى‌انديشيم كه در همه جاى آن حقوق بشر و كرامت انسانى محترم شمرده شده… و در آن همه زنان و دختران به طور همه جانبه تساوى جنسيتى را درك كنند و همه موانع حقوقى، اجتماعى و اقتصادى موجود بر سر راه توانمند سازى آنان از ميان برداشته شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:48:00 ق.ظ ]




مردى از شيعيان خدمت حضرت صادق عليه السلام آمد و شكايت از فقر و تنگدستى نمود حضرت فرمود (انت من شيعتنا و تدعى الفقر و شيعتنا كلهم اغنياء) تو از دوستان مائى و اظهار فقر و تنگدستى ميكنى با اينكه تمام شيعيان ما بى نياز و غنى هستند. آنگاه فرمود ترا تجارت پرفايده ايست كه بى نيازت كرده عرضكرد آن تجارت چيست ؟
فرمود اگر كسى از ثروتمندان بگويد روى زمين را براى تو پر از نقره ميكنم و از تو ميخواهم دوستى و ولايت اهل بيت پيغمبر را از قلب خود خارج كنى و نسبت بدشمنان آنها دوستى و محبت پيدا نمائى آيا حاضر ميشوى اين كار را بكنى ؟ عرض كرد نه يابن رسول الله (ص ) اگر چه دنيا را پر از طلا بنمايد!
فرمود پس تو فقير نيستى : بينوا كسى است كه آنچه تو دارى نداشته باشد، حضرت مقدارى مال باو بخشيدند و مرخص شد.

- انوار نعمانية ، ص 349

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:46:00 ق.ظ ]




تنهایی

تنهایی یعنی
کسی نباشد از
رنج‌هایت برایش بگویی
یا شادی‌هایت را به او ابراز کنی

خدا گاهی عمداً انسان را تنها می‌گذارد
تا با خودش مناجات کنیم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:43:00 ق.ظ ]