یگانه
 
 


بهمن 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        





جستجو



Random photo
آمرزش

 

...


ﺍﺯ فردی ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ : ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ دعا ﺑﻪ درگاه ﺧﺪﺍوند ، ﭼﻪ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﯼ ؟

ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : ﻫﻴﭻ .
ﺍﻣﺎ ، ﺑﻌﻀﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻡ ..
ﺧﺸﻢ ، ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ
ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ، ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ
ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻋﺪﻡ ﺍﻣﻨﯿﺖ
ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﭘﯿﺮﯼ ﻭ ﻣﺮﮒ

ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺎ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺣﺎلمان ﺧﻮﺏ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮔﺎﻫﯽ با ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻧﻬﺎ ، خیال ﺁﺳﻮﺩﻩ تری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-11-02] [ 10:47:00 ق.ظ ]




دو ماه ﺩﯾﮕﺮ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭘﺎﺭﺳﺎﻝ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
ﮐﻤﯽ ﺳﺎﺩﻩ، ﺍﻧﺪﮐﯽ ﺧﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭ ﻭ ﻗﺪﺭﯼ ﻋﺎﺩﯼ!
ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﻣﺎ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﭼﺸﻤﻤﺎﻥ ﭘﯽ ﻓﺮﺩﺍﺳﺖ.

ﺍﻓﺴﻮﺱ!
ﻓﮑﺮ ﭘﺎﯾﯿﺰ، ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺑﻬﺎﺭ، ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ.
ﺟﺸﻦ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﻢ، ﻋﯿﺪ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﻢ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻫﻤﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ؛ ﺑﺎ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﭼﻨﺪ ﺗﺎﺭ ﻣﻮﯼ ﺳﭙﯿﺪ ﺗﺮ!!!!!!

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:43:00 ق.ظ ]




ولادت عشق

در روز ولادت توای خواهــــــــــرعشق

جای همه‌ی مدافعـــــانت خالی

ولادت حضرت زینب(ســـــلام‌الله‌علیها)تبریڪ وتهنیت باد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:41:00 ق.ظ ]




ظهور تولّي و تبرّي در زيارت عاشورا نسبت به زيارت هاي ديگر حالت ويژه و استثنايي دارد؛ زيرا زائر اين زيارت نه تنها بر مقتدا و مراد خويش و سردار و ساقي عشق، يعني حسين بن علي (عليهماالسلام) صد مرتبه سلام مي دهد، بلكه بر فرزندان او و بر پروانه هاي عاشقي كه گرداگرد شمع وجود سالار خويش گرديدند، در آتش ارادت به او سوختند و در آستان آن امام همام آرميدند، نيز صد مرتبه سلام مي دهد. از سوي ديگر نه تنها بر يزيد كه دست ناپاك ستم از آستين وي به درآمد و گلوي حق را به انگيزه‌ي نابودي فشرد، لعن و نفرين مي فرستد، بلكه بر تمام مشايعت كنندگان، همراهان، بيعت كنندگان، تابعان و خلاصه اولين كسي كه بر پيشوايان نور ستم روا داشت و آخرين كسي كه در اين ستم پيشگي، آنان را تبعيت كرد، صدمرتبه لعن و نفرين دارد…

سرّ اين سلام و لعن ويژه آن است كه ستيغ نبرد امامت علوي و سلطنت اموي كه استمرار نبرد اسلام و كفر است عاشوراست.

تذكر: همانطور كه تخليه مقدم بر تحليه است تبرّي قبل از تولّي است لذا در زيارت عاشورا نخست تبري و لعن صورت مي پذيرد، دوم تولي؛ هر چند ممكن است نسبت به دلباختگان ولايت تبري از دشمنان ولايت به منظور غبارروبي و گرد گيري از چهره‌ي شفاف مرآت ولايت باشد. نظير نفي آلهه‌ي دروغين در كلمه‌ي طيّبه‌ي «لا إله إلا الله» كه به منظور غبارروبي شرك است تا توحيد مستقرّ و ثابت و اصيل، روشن و هويدا گردد.

ادب_فنای_مقربان جلد 1 ص63}
_____________________
مطالب و بیانات آیت الله جوادی آملی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:37:00 ق.ظ ]




فرهنگ حضرت زهرا و ساير اهل بيت(عليهم‌السلام) اين است كه همه چيزشان را حتي در نيازمندي به آن براي رضاي خدا بذل مي كردند؛ ولي به غلط رسم شده است چراغي كه براي خانه لازم است به مسجد نمي دهيم و اين فرهنگ ماست. آري ضرب المثل هر ملتي بيانگر طرز تفكر آن ملت است و اين سخن نادرست نه تنها درباره مسجد و حسينيه ها بلكه درباره همسايه ها و ديگر افراد هم گفته مي شود كه اين منطق غلط ماست؛

اما اهل بيت مي گفتند چراغي كه براي مسجد لازم است، ما خانه را با آن چراغ روشن نمي كنيم؛ ناني كه ديگران محتاج آن اند ما به دهان خود نمي گذاريم و اين منطق مي ماند، از اين رو قرآن روي اين فرهنگ تكيه كرد و فرمود: والَّذينَ تَبَوَّءُو الدّارَ والايمنَ مِن قَبلِهِم يُحِبّونَ مَن هاجَرَ اِلَيهِم ولايَجِدونَ في صُدورِهِم حاجَةً مِمّا اوتوا ويُؤثِرونَ عَلي اَنفُسِهِم ولَو كانَ بِهِم خَصاصَةٌ ومَن يوقَ شُحَّ نَفسِهِ فَاُولئِكَ هُمُ المُفلِحون (سوره حشر، آيه 9).

در سوره «هل أتي» داستان اهل بيت آمده است: ويُطعِمونَ الطَّعامَ عَلي حُبِّهِ مِسكينًا ويَتيمًا واَسيرا (سوره انسان، آيه 8) كه ايشان روزه مي گرفتند و با آب خالص افطار مي كردند و آن ناني را كه آردش و گندمش از راه قرض يا كارگري علي عليه‌السلام فراهم شده بود، به يتيم و مسكين و اسير دادند و سه شب پشت سر هم به زبان حال و رفتار مي گفتند كه چراغي كه براي خانه ديگري لازم است، ما در خانه خود روشن نمي كنيم و ناني كه ديگري مي خواهد ما مصرف نمي كنيم.

روابط_بین_الملل_در_اسلام ص175}
_____________________
مطالب و بیانات آیت الله جوادی آملی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:37:00 ق.ظ ]