کتاب مقام ليلة‌القدري فاطمه (س)
(استاد اصغر طاهرزاده)
قسمت اول

مقدمه ناشر
باسمه تعالي

كتابي كه در پيش رو داريد سلسله بحث‌هاي استاد طاهرزاده در رابطه با وجه باطني حضرت زهرا(س) است. سخنران محترم با توجه به متون روايي و وقايع تاريخي ما را دعوت مي‌كند كه بايد از دو منظر به حضرت زهرا(س) نظر افكند. يكي نظر به حقيقت باطني آن حضرت و روايات دقيقي كه اين بُعد از حضرت را معرفي مي‌كند و يكي هم به نقش تاريخي كه حضرت(س) به‌خصوص پس از رحلت پيامبر(ص) ايفاء نمودند.
در نظر به نقش تاريخي حضرت زهرا سخنران در كتاب «بصيرت ‌حضرت‌زهرا(س)» كه شرح خطبه آن حضرت در مدينه است. ابعاد نهضتي را كه فاطمه(س) شروع كرد تا اسلام حقيقي به فراموشي سپرده نشود مورد تحليل قرار مي‌دهد. ولي استاد طاهرزاده معتقد است تا حقيقتي باطني و نوري حضرت زهرا(س) درست شناخته نشود معني و جايگاه نقش تاريخي آن حضرت نيز درست تحليل نمي‌شود و آن‌چه فاطمه زهرا(س) را فاطمه كرده است، حقيقت باطني آن حضرت است، و شناخت آن حقيقت، انسان را وارد معارفي بسيار گرانقدر مي‌نمايد كه امثال افلاطون با طرح «مُثُل» و فارابي با طرح «عقل فَعّال» به دنبال شناخت آن حقيقت بودند و آن كاري كه حكيمان با روش عقلي آرزوي آن را داشتند، پيامبران از طريق وَحي عملي كردند، و فاطمه(س) يكي از آن حقايقي است كه ارتباط با حقيقت يا بُعد باطني آن حضرت موجب رسيدن به بصيرت‌هايي بس بزرگ در عالم معنا خواهد شد و در اين كتاب مباحثي مطرح است كه اين بُعد اخير مورد توجه قرار گرفته است.
سخنران در مباحث «حقيقت نوري فاطمه(س)» و «مقام ليلة‌القدري فاطمه(س)» سعي دارد به كمك روايات و دقت در معني آن‌ها ابتدا ما را متوجه چنين مقامي در عالم غيب بنمايد و روشن كند معني چنين رواياتي چيست و سپس در بحث «فاطمه(س) رازي پيدا و ناپيدا» به كمك مباحث قبلي مي‌خواهد راه ارتباط با چنين رازي را بگشايد و روشن كند ارتباط با رازها و حقايق عالَم، آداب خاص خود را دارد و اگر براي استفاده از آن آداب تلاش لازم را ننماييم، معلوم نيست در عين ارادت به آن ذات مقدس بهرة لازم را از وجود نوري آن حضرت ببريم.
اين انتشارات معتقد است توجه به فاطمه(س) از منظري كه سخنران محترم ارائه مي‌دهد مي‌تواند فتح بابي باشد كه ما را در شناخت حقيقت ذوات مقدس معصومين چند گامي جلو ببرد. إن‌شاءالله

انتشارات لُبّ الميزان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...