کتاب مقام ليلة‌القدري فاطمه (س)
(استاد اصغر طاهرزاده)
قسمت دوم

حقيقت نوري فاطمه

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

﴿اَلّلهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ وَ اَتَوَجَّهُ اِلَيْكَ بِفاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ‌الله﴾
﴿يا فاطِمَةَ‌الزَّهْراء، يا بِنْتَ مُحَمَّد، يا قُرَّةَ عَيْنِ الرَّسُول، يا سَيِّدَتَنا وَ مَوْلاتَنا﴾
﴿اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكِ اِلَي اللهِ وَ قَدَّمْناكِ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا﴾
﴿يا وَجيهَةً عِنْداللهِ اِشْفَعي لَنا عِنْدَالله﴾
سلام بر فاطمه(س)، آن حقيقتي كه قبل از خلقتِ زميني‌اش، پروردگار او را بر كاري بس عظيم امتحان كرد و آن حقيقتِ نوريية غيبيه به خوبي نسبت به آن امتحان صابر بود و نشان داد از عهدة آن برخواهد آمد، و سلام بر فاطمه‌ زهرايي كه حقيقت نوريه‌اش شهرة آسمان غيب است و هركس به آن حقيقت نوري توسل جويد، به گوهر گرانمايه‌اي دست يافته است.
چيزي كه در اين جلسه به لطف خداوند مي‌خواهيم مورد توجّه قرار دهيم، مجموعه روايت‌هاي نوريه در مورد حضرت‌ فاطمه(س) است، كه خبر از اسرار بزرگي در عالم خلقت مي‌دهد. اگر خداوند كمك كند و مقصد اين روايات تا حدّي براي ما مشخص شود، آن‌وقت توصية‌ ائمه معصومين(ع) كه به ما مي‌فرمايند در سخنان و حقيقت ما تدبّر كنيد، تا حدّي عملي شده است. همچنان‌كه فرموده‌اند: براي شناختن ما و معارف ما بايد تفقّه نماييد، يعني از سطحي ديدن مسائل و سخنان ما، دوري گزينيد.
يكي از نمونه‌هاي قابل تفقّه، روايت‌هاي مربوط به حقيقت نوري حضرت فاطمه(س) است كه اگر بر روي آن‌ها دقّت شود، معارف عظيم و عجيبي در امر الهيات، نصيب انسان مي‌شود. شما سعي بفرماييد بر روي اين چند روايتي كه بناست خدمتتان عرضه شود، با حوصله تدبّر كنيد تا إن‌شاء‌الله تفكري بالاتر از معرفت‌هاي مردم معمولي نصيبتان شود. اشكال جامعة بشري اين است كه از چيزهايي فرار مي‌كند كه بايد سخت به آن‌ها روي آورد، مواظب باشيد شما اين‌طور نباشيد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...