سبک زندگی اسلامی یا غربی؟؟
وقتی اسلام و طب اسلامی کامل ترین برنامه سبک زندگی را دارد اما….

رحیم‌پور ازغدی: سند ۲۰۳۰ سبک_زندگی جامعه را هدف قرار داده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
۹۰ درصد مفاد #سند_۲۰۳۰ صحیح است، اما ۱۰ درصد باقیمانده آن مهم است که سبک زندگی جامعه را هدف قرار داده است.

دشمن در پی آن است که سبک زندگی و سبک آموزش جدیدی برای ما تجویز کنند، اگر قرار بود، قرارداد فرهنگی امضا کنیم، پس چرا برای فرهنگ انقلابی این‌قدر شهید دادیم؟

آیت‌الله حسینی همدانی:

توصیه‌ای_که_دولت_دستور_به_اجرای_“الزامی”_آن_داده_است!
.این طرح توسط #یونسکو برای آموزش‌وپرورش جهان نوشته‌شده و البته #بعضی از مطالب آن‌هم خوب و کاربردی است؛ ولی برآیند این مطالب #استعمار و سلطه کشورهاست؛ درواقع پذیرش ۲۰۳۰، یک “#برجام_فرهنگی” است و حتی شنیدم که بعضی کشورها و به قولی خود آمریکا هم #این_سند_را_امضا_نکرده اند…

درعین‌حال، این اسناد برای کشورهایی است که در حوزه آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت، #حرفی برای گفتن ندارند، #نه_برای_جامعه‌ی_اسلامی که از بدو تولد انسان تا لحظه فوت او برنامه دارد؛

درس شهید فهمیده طبق همین سند از کتاب‌های درسی ما حذف شد، چون #شهید_فهمیده طبق مبانی این سند، یک انسان “#خشونت‌طلب” است، در سن سیزده‌سالگی و این‌همه خشونت؟!

حتی الآن می‌گویند آیات جهاد و شهادت هم باید از کتب درسی حذف شوند چون خشونت‌آفرین هستند و وقتی می‌گوییم این‌ها، جزو “دین ما هستند، پاسخ می‌شنویم که این‌ها در همه‌ی ادیان، به‌طور “عمومی” وجود ندارد و مثلاً فلان فرقه این مطالب را القا نمی‌کند…درنهایت باید پرسید که اگر طبق ادعای شما این سند، تنها یک توصیه از سوی یونسکو است و تعهدآور نیست؛ چرا میگویید با “حق تحفّظ” آن را امضا کردیم؟! “توصیه غیر تعهدآور که نیازی به حق تحفظ ندارد!

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...