توجه به چگونگی و اندازه تنبیه |
... |
تنبیه [بدنی]، گران ترین و در عین حال، کم اثرترین ابزار یادگیری و اصلاح رفتار است. در تنبیه، باید عمل کودک نکوهش شود، نه شخصیت او.
در تنبیه، نباید زیاده روی کرد، چون اثر خود را از دست می دهد.
تنبیه در جمع، اثر مخرب، ولی تشویق در جمع، اثر مثبت دارد.
سرزنش و تحقیر، امنیت خاطر را از کودک می گیرد.
تنبیه، شخصیت کودک را در هم می کوبد.
زیاده روی در تنبیه، سبب برانگیخته شدن حس سرکشی در کودک خواهد شد.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1395-12-15] [ 03:09:00 ب.ظ ]
|